Technológiai változások az ingatlanszektorban

A gyors technológiai fejlődés az életünk minden területét megváltoztatja. Hatásai még az ingatlanszektorban is érzékelhetőek.

Mindegy, hogy szobabérlésről, vagy ingatlan vásárlásról van szó, a potenciális vevő első dolga mindig a kérdéses ingatlan megtekintése. A modern technológiának köszönhetően az ingatlan bemutatók megszervezése egyre egyszerűbbé válik.


„Proptech” (property + technology) az ágazat új divatszava, ami forradalmasította az emberek ingatlanról alkotott véleményét. Mivel a bérlők és a vásárlók legnagyobb hányadát a tech dolgokhoz értő mai fiatalság teszik ki, fontos, hogy képben legyél a szektort érintő technológiai aktualitásokról. Hiszen már alapvetőnek számít, hogy a leendő ingatlan vásárlók 95%-a legalább egyszer online rákeres az ajánlatokra, mielőtt ingatlanügynökhöz fordulna.

Lássuk azokat a technológiákat, amik lassan szokványosnak számítanak.



Az ingatlan szektort forradalmasító technológiák


Mesterséges intelligencia (MI)


Ez egy sok más mellett az ingatlan szektorban is gyorsan terjedő technológia. Chatbot segítségével az ingatlanügynökök a potenciális vevő minden kérdésére azonnal válaszolhatnak. Ezek a chatbotok akár a vevők személyes asszisztenseiként is felfoghatóak, az ingatlannal kapcsolatos minden kis részletről tájékoztatást adnak.

Ráadásul, mesterséges intelligencia használatával a menedzsment folyamatok is leegyszerűsödnek, főként, ha nagyszámú ingatlanról van szó. Az MI képes az ingatlanok megadott adatai alapján egy hatékonyabb keresést lefuttatni. Az MI másik nagy előnye, meg tudja jósolni a jövőt, ami nagyon jól jön az olyan nagy befektetést igénylő piacon, mint az ingatlan piac. Ebben a szektorban az üzletek nyélbe ütéséhez szükséges előrelátni az eredményeket.

Az MI segíteni fog az ingatlan ügynököknek, hogy az ingatlan vásárlóik pénzügyi kereteiken belül maradjanak. A folyamatok nagy százalékát már mesterséges intelligencia irányítja, ami megóv az erőforrások túlköltése ellen. Az értékesítési célcsoportok létrehozása sosem volt még ilyen egyszerű, mint a mesterséges intelligencia korában.


Virtuális valóság (VR)


A virtuális valóság kivételes lehetőségeket szolgáltat akár egy kiadó szoba, akár egy komplett értékesítendő ingatlan bemutatásánál . A Profile of Home Staging riport szerint az ingatlanügynökök 77%-a egyet ért abban, hogy egy berendezett ingatlan esetében egyszerűbb meggyőzni az érdeklődőt. A virtuális valóság alkalmazásával a belső terek kialakítása, kisebb befektetés mellett, látványosabbá és egyszerűbbé válik.

A vevők és a bérbeadók számára is pénz és idő megtakarítással jár egy VR-on keresztül leszervezett ingatlan bemutató. Az ingatlan bárhonnan, bármikor megtekinthetővé válik. Komolyabb érdeklődés esetén természetesen a személyes megtekintés is leegyeztethető.

A még építkezés alatt álló ingatlanok értékesítése mindig is nagy kihívást jelentett. Régebben hatalmas modelleket készítettek, amik segítségével a potenciális vevő valamelyest vizualizálhatta az elkészült állapotokat. Manapság, az építészeti VR vizualizációval meghökkentően impresszív és valósághű képet kaphatunk egy még nem is létező épületről.


A virtuális kereskedelem a VR technológia újonnan fejlődő ága, a VR jövőjét lehetetlen elképzelni a kereskedelemnélkül. Képzeld el, hogy épp egy ingatlan VR bebarangolását fejezted be, és a túra közben megtetszett a belső tér valamelyik eleme. Csak annyi a dolgod, hogy rögtön „elmész” az online üzletbe és megveszed, amit kinéztél. Hát nem izgalmas?



Kiterjesztett valóság (AR)


Hasonlóan a VR-hoz, a kiterjesztett valóság is lehetővé teszi majd, hogy helytől és időtől függetlenül a vevő, saját okos eszközével, bejárja az ingatlant. Az AR képes lesz olyan élményt nyújtani, ami elmossa a valóság és képzelet között húzódó határokat.

A termék kézzelfogható módon történő bemutatása, az AR egyik nagy előnye. Ez a technológia a még nem megépült ingatlanok eladásában fogja igazán meghozni az áttörést. Minden ingatlanügynök álma az AR technológia, hiszen ennek segítségével a nem létező végtermék is látszólag valóssá válik.

Az AR az ingatlanbemutatókat még kézzelfoghatóbbá teszi, ami egy nagyon fontos szempont az ingatlan bizniszben. A kiterjesztett valósággal variálható az ingatlan stílusa, belső kialakítása, környezete, mindez pedig tovább fokozza a vevő élményeit.

Összefoglalva, a kiterjesztett valóság főleg az ingatlan megtekintésének az élményét fokozza, ezzel is növelve a sikeres üzlet esélyét. Jelenleg a legjobb ingatlan piaci appok: iStaging, Curate, Final Verdict, ARHouse… Talán a következő pont a tiéd lesz!


Technológia alapú okos jövő az ingatlan szektorban


Az egyre terjedő technológiák és azok kombinációja hatására az ingatlan szektor is hatalmas változások elé néz. Nem csak a cikkben említett három technológia, hanem az IoT, Big Data, Machine Learning is mind befolyással lesznek az ingatlan szektorra. Big Data támogatja majd az ingatlanosok adatgyűjtő munkáját, az elérhető ingatlanokkal és érdeklődő ügyfelekkel kapcsolatban. IoT növeli a vásárlói élményt, és olyan ingatlanok vásárlására ösztönöz, amelyekbe integrálták az IoT-t. A Machine Learning pedig az ingatlanügynökök munkáját könnyíti meg az érdeklődőkkel történő kommunikáció terén.

A szektorigény szerinti innovációja tovább növeli majd a technológia hatását.

A jövő vevői a világ bármely sarkából, otthon ülve látogathatnak el egy nekik tetsző ingatlanba: ez lesz a legnagyobb újítás a szektorban. A tradicionális piacon kialakult erőviszonyokat a továbbiakban az fogja eldönteni, hogy a szereplők milyen gyorsan tudják alkalmazni az új technológiai fejlesztéseket. A leggyorsabb pedig viszi a pálmát.


(Forrás)


***

Ha Te is kreatív, kihívásokkal teli mérnök állást keresel minőségi munkáltatónál, jó helyen jársz, mert a Schönherz Bázis épp azért jött létre, hogy Neked segítsen.
Gyere, nézz szét aktuális állásaink között!


2020.11.27.