Egy fejlesztő története: játékoktól a 3D-s alkalmazásfejelsztésig

Avagy miért elégelheti meg valaki aj játékfejlesztést, és talál örömöt a 3D-s alkalmazásokban?



A játékokról áttérni az alkalmazásfejlesztésre lehet, hogy nagy ugrásnak tűnik, de nekünk valójában egész gyorsan ment. Főleg azért váltottunk, mert úgy éreztük, hogy a játékfejlesztői környezet nem volt elég konzisztens, és szinte soha nem volt egy előre meghatározott végső cél.

Például a játékoknál rengeteg ötlet volt, ami papíron jól nézett ki – de az implementációt követően egyszerűen hiányos volt. Sőt, mi több, néhány a fejlesztés közben 180 fokos fordulatot vett, és egy 2D-s Andriodra szánt játékból egy 3D-s PC játék lett.



Így több, mint két év után elegünk lett. Nem azért, mert a játékfejlesztés nem izgalmas. Szimplán szerettünk volna nagyobb kihívást és jelentőséget – és ez motivált majdnem egy éve, hogy csatlakozzunk a Setapp 3D-s fejlesztői csapatához.



Alulértékelt erőfeszítések


A játékfejlesztés egyik legirritálóbb aspektusa a rendezetlen környezet volt. Időnként azt éreztük, hogy elvesztegettük az időnket és az erőfeszítéseinket. Például több sornyi kódot leírtunk, melyeket utána feleslegesnek ítéltek. A játékoknál sokszor több ötlet is van: csinálj repülő szörnyet, úszó szörnyet, négylábú szörnyet! Ezt mind meg is csinálod két hét alatt, majd a terméktulajdonos így szól:

„Tudod mit? Ezek a repülő és úszó szörnyek hülyeségek. Szabaduljunk meg tőlük!”



Minőség a mennyiség felett 3D-ben


A játékfejlesztésnél észrevettük azt a megközelítést, hogy a mennyiség a minőség fölött állt, ez pedig gyakran vezetett rendezetlen kódhoz. Néha már annyira hanyag volt, hogy más fejlesztők a csapatunkban alig tudták megérteni. Ez rengeteg implementációt jelentett, és alig egy kis időt, hogy refaktoráljuk az új kódot. Fájdalmas volt!


Az alkalmazásfejlesztés teljesen más történet. A hangsúly a minőségi kódíráson van, és ez sokkal boldogabbá teszi az életünket.



Több tanulási lehetőség


Az alkalmazásfejlesztés folyamatos tanulás. Szerencsések vagyunk, hogy nagyszerű mentoraink vannak, akiknek fontos a személyes fejlődésünk. A megadott helynek és időnek köszönhetően mélyre tudunk ásni a számunkra érdekes témákban, és új skillekre tehetünk szert – mindezt a legújabb technológiai trendeknek megfelelően.



A mobil játékok fejlesztésénél több projekten kellett dolgoznunk, olyan gyorsan, ahogy csak lehetséges. Ha a felhasználók vonzónak találtak egy ötletet, akkor tökéletesítettük. Tulajdonképpen a tervezőnek lett egy ötlete, beszélgettünk róla pár napig, majd megpróbáltuk olyan gyorsan implementálni, ahogy csak tudtuk. A fej nélküli csirke tipikus esete.



Unity, nem csak játékokhoz



A Unity – egy játék motor mobil játékok készítéséhez – Android, iOS és asztali alkalmazásokhoz is szuperül működik. A motor több platformot is támogat és nem túl nehéz megtanulni. Néhány alap dolog megalkotásához nem is kell programozói tudás. Könnyű elkezdeni, de nehéz igazán profivá válni. Más motoroknál már az elején falba ütközhetsz, míg a Unitynél két hét után elkezdhetsz dolgozni vele.



Létrehozni egy felhasználói felületet elég egyértelmű. De ha valami teljesen testreszabottat szeretnél, az már egy kicsit nagyobb kihívás. A legfőbb használt programozási nyelv a C#, azonban nem nehéz alkalmazkodni, ha van tapasztalatod olyan nyelvekkel, mint a Java vagy a C++.


Izgalmas és jelentőségteljes projektek


A munka az alkalmazásfejlesztésben sokkal izgalmasabbnak és jelentőségteljesebbnek érződik. Jelenleg egy olyan projekten dolgozunk, mely segítene az embereknek nagy épületekben tájékozódni – például bevásárlóközpontokban, repülőtereken és kórházakban. A térkép, melyet a bevásárlóközpont bejáratánál láthatsz, elérhető lenne a telefonodon.

A kihívás a térbeli koordinátákban rejlik, hogy elhelyezzük a helyszínt a térképen, és kiszámoljuk a felhasználónak a megfelelő pozíciót. Az egyik legfőbb aggodalmunk – és ezzel egy időben a projekt legjobb pontja – a megfelelő építészeti struktúra, és az, hogy évekre fenntarthatóvá tegyük.



Összefoglalás


Szóval ez a mi történetünk. Non-stop tanulunk, és az általunk vitt projektek sokkal kielégítőbbek, mint amiken játékfejlesztésben dolgoztunk. A Setapp 3D-s csapata – beleértve a mentorainkat és a csapatvezetőt – rendkívül támogató, mind a személyes, mint a technológiai fejlődésünk terén.



A 3D-s alkalmazásfejlesztésben végzett munka rengeteg lehetőséget nyitott meg számunkra. Igen, az út során természetesen vannak kihívások. De ki nem szereti a kihívásokat?


(Forrás)

***
Ha Te is kreatív, kihívásokkal teli mérnök állást keresel minoségi munkáltatónál, jó helyen jársz, mert a Schönherz Bázis épp azért jött létre, hogy Neked segítsen.
Gyere, nézz szét aktuális állásaink között!


2019.08.22