Az Apple létrehozta a saját MAC grafikus feldolgozó rendszerét

Apple Silicon Mac az Apple által tervezett GPU-t fogja használni, ami teljesen logikus és hasznos felhasználói előnyöket ígér.


Az Apple Silicon Mac az iPhone és iPad -hez hasonlóan Apple tervezte GPU-t fog használni, ami teljesen logikus, ha arra gondolunk, hogyan működnek a jelenlegi iOS eszközök. Az Intel alapú hardware-ről történő átállási időszak alatt, néhány a legigényesebb felhasználók közül szünetre kényszerülhet.


Tile Based Deferred Rendering (TBDR)

Míg az Intel alapú Macekben az Intel, Nivida és AMD-től származó GPU tartalmazza, az Apple Silicon Macek olyan GPU-t fog használni, amit a cég előszeretettel hív “Apple család” tagjának. Ezek olyan rendszert renderelési rendszert használnak, amit TBDRnek hívnak és az iOS eszközök már használják.

Ez másképp működik, mint az Immediate Mode renderelés az Intel alapú Macekben.


Míg az utóbbi azonnal rendereli a kép adatait az eszköz memóriájába, az előbbi jobban kihasználja a GPU azáltal, hogy először kiválaszt minden elemet majd aztán továbbítja az eszköz memóriájához.



Milyen előnyökkel jár?

A TBDR renderelés késleltetése kisebb, nagyobb hatékonyságú, kisebb energiaigényű és nagyobb sávszélességet lehet elérni vele. Az A11 chip és a Metal 2 ténylegesen megerősítette ezt a technológiát.

A jelenlegi Macs fejlesztő rendszer egy A 12 chipet használ, és az Apple jó úton halad egy még hatékonyabb rendszer létrehozásához az iPhone 12ben a várható A14 processzorral.

Fontos megjegyezni, hogy a GPU egy Macben Apple siliconnal mindkét GPU családnak a tagja, és mind a Mac család és az Apple család jellemzőit támogatja. Más szavakkal, Apple Silicon vagy Rosetta használatakor, továbbra is lehet használni az Intel- alapú Macre tervezett szoftvereket.

Ez egy rendszer egy Chipen (SOC)

Egy másik különbség a (legtöbb) Intel és Apple Silicon Macek közt a GPU. Míg az Intel rendszer diszkrét GPU használ más gyártóktól, addig az Apple Silicon Macek kombinálja a processzort, co-processzorokat – beleértve a video kódolókat és dekódolókat – a neurélis motort és gépi tanulás gyorsítókat egy csiprben.

Ez azt jelenti, hogy a grafikus forrásokat hatékonyabban meg lehet osztani a CPU és GPU közt költség nélkül. Ez azt is jelenti, hogy könnyen megoldható az iOSre tervezett appok futtatása Apple Silicon Maceken.


Az Apple Silicon processzorok rendelkeznek nagy hatékonyságú audio kódolóval, energiagazdálkodási funkcióval, tárolási szabályozással, kamera processzorral, Secure Enclave-val, és kezeli a kriptografikai funkciókat. A Macek jelenleg T2 chipet használ.

Ennek eredményeként ezek a rendszerek igen nagy mennyiségű munkát képesek elvégezni, mindent processzoron, gyors feldolgozással és jobb memória átviteli sebességgel, energiagazdálkodással és hosszabb akkumulátor élettartammal.

A leginkább az mutatja a különbséget, hogyha nagy teljesítményű Apple Arcade játékot futtatunk, mint például az Oceanhorn, iOS rendszeren és Intel Macen is. Nem kell sokáig várni, hogy a Mac ventilátora hangosan felpörögjön: a jővőben ilyen nem fog megtörténni, mindaddig amíg Apple Silicon-on futtatnak Metal natív appokat.

Nem újdonság, hogy az Apple GPUkat fog készíteni.



Az Apple már készít saját GPU-t

Az Apple már évek óta készít saját GPU-t. Ez helyettesítette az Imagination’s PowerVR tech-et néhány éve, bár később egy új licencmegállapodást kötött az utóbbi céggel.

Az egy dolog, hogy olyan GPU-t készítsenek, ami jól működik iPhone-on és iPad-en. De vajon előnyösebb felhasználást jelent-e a Macnek?

Az Apple Siliconra vonatkozó korai grafikus teljesítményvizsgálatok azt mutatják, hogy az Apple 8 magos A12Z GPU-n futó macOS 11 túlteljesíti mind a AMD Ryzen 5 4500U és az Intel Core i7-1065G7 chip integrált grafikáját.


A probléma egy harmadik fél GPU rendszere, mint például a Nvidia, AMD vagy Intel, esetén kezdődik. Ezeket a Silicon Maceket (legalábbis jelenleg) nem támogatják. Ez magába foglalja azokat a külső GPUkat, amiket a MacBook Pro és a Mac Pro jelenleg használ.

Az Apple érve a külső GPU rendszerekkel szemben az lehet, hogy ezek szükségességét csökkenteni fogja a nagyobb hatékonyságú általa fejlesztett grafikus technológiák felé történő elmozdulás, amiben lehet valami.

A vállalat elkötelezte magát egy új Intel alapú Mac bevezetésére, ami támogatja ezeket a külső rendszereket az átmeneti időszak alatt.


Mi lesz a következő lépés?

Már tudjuk, hogy az Apple Silicon Macs gyors lesz. Azt is tudjuk, hogy a teljesítményének növelése kitágítja a grafikus rendszerek lehetőségeit – és feltételezhetjük, hogy a jövőbeli Mac nagy teljesítményű rendszer kevesebb energiát fog felhasználni, mint elődje.

 Hogyan fogja az Apple ezt hasznosítani? Elhagyja a ventilátorokat annak érdekében, hogy vékonyabb Macet készíthessen? Ki fogja használni a lehetőséget, hogy új nyelvet alakítson ki a PCre? Mikor válik majd az iPhone Mac-é, amire valaha csak szükséged lehet, megadva a lehetőséget a felhasználói interfészekre és egy nagyobb monitor csatlakoztatására?


(Forrás)


***

Ha Te is kreatív, kihívásokkal teli mérnök állást keresel minőségi munkáltatónál, jó helyen jársz, mert a Schönherz Bázis épp azért jött létre, hogy Neked segítsen.
Gyere, nézz szét aktuális állásaink között!


2020.08.11.