A legjobb technológiák az otthoni munkához

A változó gazdaság, a rugalmasabb munkahelyi szerepek és a szélessávú internet folyamatos terjedésének köszönhetően egyre többen dolgoznak otthonról. A legfrissebb statisztikák szerint az Egyesült Államokbeli munkaerő több mint öt százaléka tölti irodai munkaidejének legalább egy részét otthon.

Bár ez a szokás lehetővé teszi számunkra, hogy elkerüljük az ingázás stresszét, és az egész nap pizsamában töltsük el, a következmények nem mind pozitívak. Olyan sok zavaró hatás, elterelő tényező van otthon, és egy árgus szemekkel figyelő menedzser nélkül a munka hatékonysága csökken. Ennek elkerülése érdekében néhány alkalmazást és eszközt gyűjtöttünk össze, hogy segítsünk a hatékony munkavégzésben. Alkalmazz párat az otthoni irodádba, annak érdekében, hogy növeld a motivációd és a teljesítményed.


Háttérzajok lejátszására

Ha háttérzaj mellett szeretsz dolgozni, rengeteg olyan hang kibocsájtó alkalmazás van, ami megadja ezt a számodra. Összeszedtünk néhány kedvencünket, aminek elfogadható áruk van.

Noisli (2 Dollár az Android és az iOS, ingyenes a webes alkalmazása) a legjobb választásunk. A hangok széles választékát kínálja - a reggeli kávézótól a viharos erdőkig az egyszerű fehér zajig -, melyet kombinálhat és testre szabhat. Válaszd ki a hallani kívánt zajokat, és a viszonylagos hangerőt, amiken hallani szeretnéd őket, és Noisli elvégzi a többit. Válaszhatok a szél fújta levelek hangját, egy halk esőzéssel a háttérben. Az alkalmazás számos előre beállított hangot is kínál, amelyek segítenek a kikapcsolódásban vagy a termelékenységben.

A drágább vizekre evezve, szeretjük a Brain.fm-et is (7 Dollárba kerül havonta, vagy 47 Dollárt évente az Android, iOS és az interneten). Habár ez kevésbé testre szabható, mint Noisli, még mindig megfelelő számú hangot kínál, a természet zajától az elektróig. A Brain.fm azt állítja, hogy az eredeti AI-os zeneszámai optimalizálhatják az agyhullámokat, hogy javítsák a kognitív funkciókat, segítve a fókuszálást, a pihenést vagy az alváshoz való elmozdulást. Ha ez még mindig nem győzött meg, öt ingyenes alkalmat kapsz, hogy teszteld a Brain.fm-et, mielőtt elköteleznéd magad a fizetésre.


Az idő követésére

Hogy telt el ennyi idő? Ha nincs ott a főnök, hogy ellenőrizze, mikor elkezded a munkát, vagy tartasz egy kis szünetet (vagy hármat), a rutin gyorsan megállhat. Ezért van szükség egy alkalmazásra, amely segít nyomon követni az időt.

Az egyik leginkább figyelemre méltó időkövető alkalmazás a Toggl (ingyenes az Android, iOS és a webes verzió, a prémium előfizetések 7-tól 20 Dollárig terjednek havonta). Szinkronizálható több eszközön, hasznos jelentéseket készít a munakmenetek elemzéséről, és lehetővé teszi a szabadúszók számára, hogy lássák, melyik ügyfeleik hozzák a legtöbb pénzt. Amiben a Toggl valóban kiemelkedik, az a könnyű használata. A beállítását percek alatt el lehet végezni és csak néhány érintéssel vagy kattintással követheted is az időd. Ha elfelejtetted megjegyezni, hogy bizonyos feladatokat elindítottál, akkor később visszatérhetsz az információk szerkesztéséhez. Sok ilyen szolgáltatás ingyenes, de a bónuszok, mint például a fejlett jelentések és az automatikus emlékeztetők, a prémium előfizetésért járnak csak.

Bár ez a kedvencünk, de a Toggl nem az egyetlen jó időkövető alkalmazás. Szeretjük az Hours-t is (ingyenes az iOS-hoz, 8 Dollár havonta a webes hozzáféréshez). Sajnos ez az intuitív és átfogó időkövető applikáció csak egy ingyenes verziót tartalmaz az iOS számára. A webes hozzáféréshez prémium előfizetésre van szükség, amely további funkciókat is kínál, mint például több jelentési lehetőség és több eszközön történő szinkronizálás.


Figyelemelterelő tényezők kizárásához

Otthon olyan kísértések vesznek körül, mint a rágcsálnivalókkal telikonyha, a potenciális Netflix maratononok, és természetesen az okostelefonunk folyamatosan jelenlévő sziréna dala. Segítségre van szükséged ezeknek a zavaró tényezőknek csökkentésére ahhoz, hogy a pályán maradj?

Először is szeretnénk megmutatni az Forest-et (ingyenes az alkalmazásokon belüli vásárlásokkal az Androidon, 2 Dollár az iOS-ra), amelynek célja, hogy távol tartsa az okostelefonod. Egy egyszerű, de hatékony motivációra támaszkodik: minél hosszabb ideig kerüljük el a készüléket, annál nagyobb az alkalmazás digitális erdője. Ahogy a virtuális fák szaporodnak, az Forest jutalmaz érmékkel, amelyeket a valódi fák ültetésének támogatására fordíthatunk. Ez nemcsak csökkenti a telefon használatát, hanem egyszerre segít is a bolygón.

A figyelemelterelés elkerülésére szolgáló átfogóbb módszert kínál a Freedom (havonta 7 Dollár vagy évente 30 Dollár, Windows, MacOS, Android és iOS platformokon egyaránt). Aktívan megakadályozza, hogy hozzáférj az előre kiválasztott webhelyekhez és alkalmazásokhoz, mint például a social media vagy az okostelefon-játékok. Más szavakkal, kizár a nem munkaprogramokból, amíg be nem befejezted a feladatait. Sajnos, egyszerűen le is kapcsolhatod a programot, ha úgy akarod. De talán elegendőnek találod a programot arra, hogy épp elég akadályt állítson fel a Facebook előtt, ezzel ösztönözve a munka elvégzésére.


Szünetek beiktatására

A munka pihenés nélkül egyenes út a kiégéshez: Ha nem tartasz szüneteket, akkor a termelékenységed és a hatékonyságod idővel csökkenni fog. Egy egyszerű eszköz, mint az ingyenes online Pomodoro Tracker az ütemtervbe építi a szüneteket is. Emlékeztet arra, hogy öt percnyi pihenést tarts 25 percenként, és ez a paraméter más időközökkel is alkalmazható, igény szerint.

Használd ezeket a szüneteket az agyad frissítésére. A magas értékelésű meditációs alkalmazás, a Headspace (8 Dollártól 13 Dollárig havonta az Android, iOS és a netes platformon) segíthet abban, hogy céltudatosabb legyen a leállás. Óvatosan átvezet a kezdő, barátságos, vezetett meditációkon, a rövid egyszemélyes foglalkozásoktól a hosszabb kurzusokig. Kiválaszthatod az igényeidnek megfelelő témákat, például a stressz enyhítését vagy a fókusz növelését, valamint az ütemezésbe illeszkedő időszakokat. Korlátozott számú ingyenes meditációt kapsz ingyenesen, és ha ezek beváltak a számodra akkor előfizethetsz a Headspace teljes könyvtárára.

Ha inkább a figyelemelterelést választod a meditáció helyett, miért ne pihentethetnéd a szemed egy podcast hallgatása közben? A Google Podcastok (ingyenesek az Android számára) és az Apple Podcastok (ingyenesek az iOS-hoz) ingyenes hozzáférést biztosítanak számos audió tartalomhoz. A teljesen nem munkával összefüggő témák megismerése - az élethez kapcsolódó trükköktől a televíziós műsorokig - lehetőséget adnak arra, hogy pihenj és hogy frissen térj vissza a munka világába.


Maradj kapcsolatban

Még akkor is, ha nem vagy az irodában, kapcsolatban kell maradnod a munkatársaiddal. Tehát a csapat többi tagjával összekötő alkalmazások is az otthoni munkavégzés alapvető részét képezik.

Az audio- és videohívásokhoz ajánljuk a Skype-ot (ingyenes az Android, iOS, Windows és macOS rendszereken egyránt). Ez a klasszikus webes hívó hatékonyan és intuitív módon működik, és számos hasznos funkcióval is rendelkezik, mint a szöveges csevegés, csoportos videohívások, képernyőmegosztás és fájlátvitel. Mivel a Microsoft tulajdonában van, az alkalmazás jól integrálható más Microsoft szolgáltatásokkal - például a Skype-ot közvetlenül az Outlook webes portáljából érheted el.

A kiesebb csevegésekhez pedig nem fogsz jobbat találni a Slack mindenütt jelenlévő csevegőalkalmazásánál (az Android, az iOS, a web, a Windows és a MacOS esetében ingyenes vagy 7 vagy 13 Dollár), amelynek célja, hogy csökkentse az e-mailekre való támaszkodást. Széles körben népszerűvé vált a könnyű használat, a közvetlen üzenetküldés és a nyílt csevegőszobák közötti zökkenőmentes váltás, valamint az egyéb munkaeszközök, mint a Google Docs és a Trello közötti váltás miatt. Még hanghívásokat is kezdeményezhetsz. Ahhoz azonban, hogy virtuális irodaként működjön, meg kell győznöd a szervezetet, hogy regisztrálja az egész csapatot. Bár a Slack alapvető csevegési funkcióit ingyen kaphatod meg, havonta 7 - 12,50 Dollárt kell fizetned a teljes üzenet archívumhoz, korlátlan keresésekhez és egyéb prémium szolgáltatásokhoz való hozzáférésért.


A munkakörnyezet javításához

Az említett alkalmazások mellett módosíthatod a fizikai otthoni környezetedet is. Egy kényelmesebb munkahelyi helyzet produktívabbá tesz - és kevésbé érzékennyé a zavaró hatásokra.

A kényelmed és egészséged érdekében győződj meg arról, hogy kényelmes széken ülsz-e. Például, állítsd a képernyőt szemmagasságba, így nem sérül se a nyakad, se a gerinced. Függetlenül attól, hogy milyen típusú számítógépet használsz, egy egyszerű állvány, mint a SimpleHouseware Metal Desk Monitor állvány (21 Dollár az Amazon-on) segíthet mindennek az összehangolásában. És egy igazi váltás érdekében fontold meg egy egyedi számítógépasztal kialakítását, amely segít ergonomikusan ülni.

A számítógépen kívül valószínűleg van néhány más eszközöd is az asztalon. Mindet feltöltve szeretnéd látni, nehogy lemaradj egy hívásról. Egy több bemenetes töltő, mint az Anker 60W USB fali töltő (26 Dollár az Amazon-on) segíthet. Lehetővé teszi, hogy egyszerre akár hat eszközt is tölts az univerzális USB-port használatával.

Végezetül pedig, a munkaterület megvilágítása elengedhetetlen ahhoz, hogy fókuszban maradj, és hogy minimalizáld a szemeid terhelését. Kiválaszthatod az ízlésednek és igényeidnek megfelelő lámpát, mi a Lampat LED asztali lámpát szeretjük (az $ 30-at az Amazon-on), mert ez nem túl drága, és egy másik USB töltőporttal is érkezik.


(Forrás)

***

Ha Te is kreatív, kihívásokkal teli mérnök állást keresel minõségi munkáltatónál, jó helyen jársz, mert a Schönherz Bázis épp azért jött létre, hogy Neked segítsen.
Gyere, nézz szét aktuális állásaink között!