Főoldal

"Mérnököt a mérnöktől"

A Schönherz Bázis összeköti az állást kereső és állást kínáló mérnököket.

CV küldés

Küldj önéletrajzot! Gyorsan, egyszerűen.
Megjegyzésbe írd be a pozíció nevét.
CV küldés

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek

Programozók: Ha szundítasz, nyersz
Programozók: Ha szundítasz, nyersz

Koffein – a programozó alapvető üzemanyaga.


Energiaital és kávé – a programozó legjobb barátai.



Ők mindig ott vannak az asztalunkon, és soha nem hagynak egyedül. Segítik a programozási utunkat, és biztosítják a löketet, amire szükségünk van a jobb programozóvá váláshoz.


Igaz?


A határidő közeledik…


És még mindig el vagy maradva. Több időre van szükséged, hogy befejezd a feladataidat. Még több és több kódot kell írnod. Még éjjel is ébren kell maradnod – fel kell áldoznod az alvást a programozás oltárán. Azt gondolod, hogyha több időt tudsz ráfordítani, jobban tudsz dolgozni és kész tudsz lenni határidőre.



23:30


Egy kicsit álmos vagy, a tested azt mondja, hogy aludnod kéne – de ébren kell maradnod. Szükséged van üzemanyagra: igyunk kávét! Már is sokkal jobb. A koffein megadta azt a plusz két órát, amire szükséged van.


Még mindig ki kell javítanod 10 bugot, és már megint kezdesz fáradni. De semmi baj, egy energiaital mindent megold, és folytathatod tovább.



Commitoltad a kódod, és megkönnyebbültél – produktív voltál, és megoldottál minden rád osztott feladatot. Bónuszként azt hiszed, hogy a csapat többi tagja szorgalmasnak tart. Nagyszerű programozó vagy! Már kora reggel kódot commitoltál.


8:00


Csörög a telefon. A csapattársad az – új bugok léptek fel a szoftverben a reggeli commitod óta. Ez hogy lehet? Tíz bugot kellett kijavítanod, és ki is javítottad mindet, legalábbis úgy gondoltad. Miért vannak most újak? Mi romlott el? Mindent a terv szerint csináltál, olyan voltál, mint a programozók a hollywoodi filmekben. Kávé, energiaital, éjszakázás…




Mindent jól csináltál. Szóval mi romlott el?


Hadd mondjam el, mi romlott el.


A képzeletbeli, hollywoodi programozók félrevezettek. Az egész karriered során olyan dologban hittél, ami nem igaz: mégpedig hogy minél több órát vagy ébren, annál több kódot írsz. Minél több kódot írsz, annál produktívabb vagy. Az alvás csak egy kis ár, amit fel tudsz áldozni, hogy szorgalmas programozó legyél.



De mi van az egészségeddel? Mi van akkor, ha van egy másik módja annak, hogy egy jobb, produktívabb programozó lehess?


Ha szundítasz, nyersz


Jó híreim vannak számodra!


A tudósok felfedeztek egy forradalmian új kezelést, mely meghosszabbítja az életed. Egészségesebbé tesz. Javítja a memóriád, produktívabbá és kreatívabbá tesz. Végül pedig, jobb programozóvá tesz.



Felkeltettem az érdeklődésed?


Míg az előbbi, kitalált hirdetés lehet, hogy egészen túlzónak hat, de semmi nincs benne, ami ne lenne igaz. Ha egy új drogról szólna, akkor az emberek hihetetlennek tartanák. Akiket pedig meggyőzött, a legkisebb adagért is hatalmas pénzeket fizetnének.


Természetesen ez a „hirdetés” nem egy csodás új tinktúráról vagy mindent gyógyító csodaszerről szól – csupán a megfelelő mennyiségű alvás bizonyított hatásairól.


Az állításokat alátámasztó bizonyítékok több, mint 17 000, jól átvizsgált tudományos jelentésben megtalálhatók. És ami az árát illeti, nincs neki – ingyenes.



És mégis túl gyakran elkerüljük ezt az esti lehetőséget, hogy megkapjuk eme természetes gyógyír teljes adagját, mindezt borzalmas következményekkel.


Igen, barátom. A jó válasz végig ott volt előtted – vagyis inkább az ágyadban. Ahogy talán emlékezhetsz rá, már mondtam, hogy az alvás javítja a memóriát. Felkészíti az agyat arra, hogy még több dolgot tanuljon.



Kísérletek bemutatták, hogy az alváshiány befolyásolja az agy tanulási képességét. Minél kevesebbet alszol, annál gyengébb lesz a memóriád. 16 óra ébrenlét után az agy elkezd kudarcot vallani. Ha szeretnél teljesíteni, minden nap 7-8 órát kell aludnod.


Mit mondanak a kutatások?


A kutatók szerint az alvás minősége és a stressz szintje sokkal, de sokkal többet számít, mint a követett szokások. Semmi más még közel sem számít ennyire: sem a Clean Code, sem a választott nyelv, de még a tesztvezérelt fejlesztés sem.


De az alvás fontosságára vonatkozó bizonyítékok túlnyomó többségben vannak. Például vess egy pillantást ennek a tanulmánynak az eredményére, mely a teljes éjszakás alvás hatását vizsgálta a teljesítményre az újonc fejlesztők körében.



A kutatók 45 egyetemi hallgatót kerestek, majd megkérték őket, hogy oldjanak meg egy programozási problémát. A résztvevők közül 23 beleegyezett, hogy ébren marad előző éjjel, míg 22 aludt, ahogy szokott. A következőt vették észre:


Egy éjszakányi alváshiány is már hátrányos a szoftverfejlesztők számára. Különösképpen, az alváshiánytól szenvedő fejlesztők alacsonyabb minőségű szoftvert produkálnak. Egy másik tanulmány azt találta, hogy a 7 óránál kevesebb alvás drámaian csökkenti a kognitív teljesítmény minden mértékét.


Mi a helyzet a túlórával? Emlékszel azokra az ébren töltött éjszakákra, amikről azt gondoltad, hogy produktívabbá tesznek?



Mint kiderült, 8-10 hétnyi 50 órás munkahét után kevésbé vagy produktív, mint valaki, aki csak 40 órát dolgozott. Még több bizonyítékra van szükséged? Erősen ajánlom a „Why We Sleep” elolvasását. Ez a könyv rengeteg tudományos tényt feltár az alvásról.


(Forrás)

***
Ha Te is kreatív, kihívásokkal teli mérnök állást keresel minoségi munkáltatónál, jó helyen jársz, mert a Schönherz Bázis épp azért jött létre, hogy Neked segítsen.
Gyere, nézz szét aktuális állásaink között!


2019.10.30