Főoldal

"Mérnököt a mérnöktől"

A Schönherz Bázis összeköti az állást kereső és állást kínáló mérnököket.

CV küldés

Küldj önéletrajzot! Gyorsan, egyszerűen.
Megjegyzésbe írd be a pozíció nevét.
CV küldés

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Kövess minket!

Kövess minket!

Hírek

Karriertanácsadás mérnököktől, mérnököknek
Karriertanácsadás mérnököktől, mérnököknek

Szeretnéd a karrieredet jóról még jobbra fordítani? Akár éppen munkát keresel vagy csupán szeretnél előrelépni a mostani cégednél, jól jöhet a segítő útmutatás.

A RobertHalf.com weboldala több, mint 8000 IT-szakembert kért meg, hogy osszák meg velük a valaha kapott legjobb karriertippeket. Az alábbi okos tanácsok segítenek abban, hogy Te is nélkülözhetetlenné válj a munkahelyeden, magasabb fizetést kérhess, vagy éppen megtehesd a következő lépést a pályádon. Nézzük is, hogy mire kell figyelned!


Mindig állj készen és legyél hajlandó a változásra!


„A dolgok (a folyamatok, a technológia, a szervezetek, az iparágak) folyamatosan változnak, így készen kell állnod arra, hogy gyorsan alkalmazkodj – és ne ragadj le a múltban!”


A mérnöki pályák egyik meghatározó tényezője a folyamatos változás. Minden évben új technológiákat fejlesztenek ki, emiatt pedig ügyelni kell arra, hogy a tudás ne váljon a régi szoftverekkel együtt fölöslegessé. Például, sok vállalat felhőtechnológiát kezdett el alkalmazni, minek következtében számos IT-szakember váltott át karrierjében a felhőtechnológiára. A felmérés egyik válaszadója a következőt tanácsolta: „Tartsd a lépést a technológiával, mivel gyorsabban változik, mint azt hiszed!”


A sikeres technológiai szakember könnyen hozzászokik a változáshoz, de ehhez folyamatosan frissíteni és fejleszteni kell a már meglévő a tudásbázist. Vegyél részt képzési programokban – legyen az akár vállalati, akár online kurzus, vagy akár MEETUP –, és sajátíts el új ismereteket, új szakterületet, új problémaköröket. A témától függetlenül mindig ügyelj arra, hogy megértsd, hogyan tudod alkalmazni az újonnan elsajátított készségeket a vállalatod és a karriered elősegítésére!


Fejleszd a kommunikációs készségeidet! 


„Több ezer olyan ember van, aki képes technikai munkát végezni. Azonban kevés közülük az olyan, aki megfelelően tud kommunikálni nem csak az ügyfelekkel, de az üzleti partnerekkel is. Legyél a mestere ennek a készségnek, és sokra viheted!” 


A Robert Half Technology által végzett egyik felmérés alapján az informatikai vezetők arról számoltak be, hogy a technológiai szakembereknek leginkább a kommunikációban kellene fejlődniük, beleértve az írásbeli, az interperszonális és a személyes kommunikációt is. A kommunikáció az egyik legfontosabb készség, ami új utakat nyithat meg egy munkavállaló előtt. Számos technológiai szakember ismeri a számítógépes szoftverek minden csínját‑bínját, illetve a műszaki problémákat, de csak kevesen akadnak, akik képesek sikerrel elmagyarázni, hogyan segítheti hozzá a technológia a vállalatot a sikerek eléréséhez.



A jó kommunikáció természetesen sokrétű. Néha csupán egy jól megírt e-mailt jelent, máskor viszont összetettebb szituációkban érhető tetten. Például, amikor különböző megoldásokat kell elmagyarázni egy új ügyfélnek, vagy amikor a korábbi karrieredről számolsz be egy állásinterjún, esetleg visszajelzést kapsz a munkádról. Sokat tanulhatsz abból, ha a karriered során megfigyeled a munkatársaidat, azonban eljárhatsz különórákra is. Egy IT-szakember a következőt javasolja:


„Iratkozz be egy műszaki írással foglalkozó kurzusra! A menedzsmentnek lételeme a kommunikáció és a kollaboráció sem működik e nélkül, mégis az tapasztalható, hogy a mérnökök sokszor nem tanulnak meg jól kommunikálni az emberekkel.”


A vevőszolgálati készségek fejlesztése különösen fontos


„Igyekezz mindig a makulátlan szolgáltatást nyújtani! A mindennapi feladataink nagy része nem olyan nehéz, és az ahhoz szükséges tudás sem annyira bonyolult. A laza helyzetek során tanúsított viselkedéseddel nyerhetsz el bizalmat a bonyolultabb projektekhez.”


IT-szakemberként, különösen akkor, ha desktop támogató munkatárs vagy, kiemelten fontosak a vevőszolgálati készségek. Dolgozz az interperszonális, problémamegoldó skilljeiden, figyelj oda másokra – és mindenek előtt legyél türelmes! Az általad segített emberek jó eséllyel nem részelültek abban a technikai képzésben, mint te, és még akkor is hozzád fordulnak, hogy megoldd az informatikai problémáikat, ha te nem tudod a megoldást. Egy technológiai dolgozó így vélekedett: „A végfelhasználó szívesebben vesz egy „nem” választ, mint azt, hogy bár megoldják a problémáját, de közben rosszul bánnak vele.”


Szeretnél még egy vevőszolgálati tanácsot? „Sose feledd: nem tudhatod a választ minden kérdésre – azonban mindig tudnod kell, hol tudod megtalálni azt!” A technológiai támogató csapat tagjaként sok esetben a végfelhasználók technológiai tolmácsa vagy, aki kulcsszerepet tölt be abban, hogy a felhasználók el tudják végezni a saját munkájukat, vagy megfelelően tudják használni a termékeiket.


Specializálódj egy témára!


„Válassz egy témát, és válj a szakértőjévé! Ne legyél középszerű több különböző dologban!”


Nem meglepő módon az egyik leggyakoribb tanács a specializálódás volt. Persze a munkáltatók olyan jelölteket keresnek, akik széles tapasztalattal és nagy tudással rendelkeznek bizonyos területeken, azonban egy jelölttől azt várják, hogy egy témában állja meg a helyét, nem pedig ötön. Ne aprózd el magadat! Nagyon nehéz úgy szakértőjévé válni valaminek, ha közben négy másikban is el vagy merülve.


Mindezek ellenére – ahogy korábban is említettük – fontos készen állni a változásra. Fedezz fel különböző technológiai területeket, és ha sikerült megtalálnod azt, amelyik igazán közel áll hozzád, specializálódj arra! Egy technológiai szakember a következő tanácsot adta: „Nem lehetsz minden egyes technológia mestere. Sajátíts el néhányat tökéletesen, és abban legyél te a csapat vagy a vállalat szakértője!”


Fejlődj önállóan!




„Legyél mindig nyitott arra, hogy tanulj a kollégáidtól, függetlenül attól, hogy az illető alacsony vagy magas pozícióban dolgozik-e! Ha hajlandó vagy más szemszögéből tekinteni a dolgokra, az hozzájárulhat ahhoz, hogy még jobban végezhesd a munkádat.”


Sose mondj nemet a tanulás lehetőségére, okulj a társaidtól és önállóan is! Egyesek azt tanácsolják, hogy munkaidődön kívül programozz naponta legalább 30-45 percen keresztül valamit olyasmit, ami személyesen érdekel.


Az is hozzásegíthet a karrieredben történő előrelépéshez, ha keresel magadnak egy mentort. Amennyiben kikéred egy tapasztalt munkatárs, vagy egy profi HR szakember véleményét a karrierlehetőségeidet illetően, sokat megtudhatsz az iparágról, valamint új lehetőségekkel is megismerkedhetsz. Ha egy kollégád arra kér fel, hogy legyél a mentora, gondolj arra, hogy tanulj tőle te is! „Vedd magad körül olyan emberekkel, akik okosabbak nálad!” – tanácsolja egy másik informatikai dolgozó. „Ez buzgóbb munkára ösztönöz majd, és több lehetőséget nyújt arra, hogy új ötletekkel találkozz.”


Törekedj a tökéletességre!


“Ha felelősséget vállalsz egy feladatért, teljesítsd azt! Ha elrontod, vállald fel, valld be, és legyen terved arra, hogy helyrehozd!”


Talán a legfontosabb – és legnehezebben megvalósítható – karriertanács az, hogy törekedj a tökéletességre! Senki sem szeretne olyasvalakivel együtt dolgozni, aki folyamatosan hibákat vét, és még nem is törődik velük, nem igyekszik kijavítani őket. Igaz, hogy senki sem tökéletes, és időnként mindannyian melléfogunk, azonban ha vállalod a felelősséget a baklövéseidért és keresel rájuk megoldást, a csapatod nagyra fog tartani érte.


És bár javasoljuk, hogy mindig legyél kezdeményező, és jelentkezz önként az új projektekre, ne vállald magadat túl, legyen elég időd minden egyes projektedre. „90%-ban attól függ, hogy értékes alkalmazottnak tartanak-e, hogy meg tudod-e tartani, amit megígértél” – állítja egy tapasztalt IT-szakember.


Értsd meg, hogyan kapcsolódik a munkád a vállalathoz!


„Meg kell értened a vállalatot!”




Tudod, hogy a mindennapi munkád miként segíti a vállalatot? Ahhoz, hogy a mai gyors, technológiaközpontú világban egy – akár pénzügyi, akár mezőgazdasági – vállalat sikeres legyen, szüksége van informatikai szakemberekre. Értsd meg a vállalatod céljait és folyamatait, ezáltal könnyebben alkalmazkodhatsz a vállalat igényeihez – és a csapat létfontosságú tagjává válhatsz!


Ha nem vagy benne biztos, miként illeszkedik a pozíciód vagy a felelősségi köröd a vállalatodba, kérdezz meg egy kollégát vagy valakit a vezetőségből! Ha jobban átlátod a helyzetedet, hatékonyabban tudsz majd dolgozni, valamint megmutathatod vele, hogy szeretnéd jobban megérteni a vállalatot.


Gondold át jól a karrieredet!


„Ne a pénzt hajtsd, amikor munkát keresel! Azt a munkát vállald el, amelyiket a legszívesebben csinálnád!”


Ha sikerekben és örömökben gazdag karrierre vágysz, fogadd meg a fenti tanácsot! A pénz és az elismerés is megjön majd, ha olyan munkát találsz, amelyet tényleg élvezel, így valójában nem is fog igazán munkának tűnni. A Robert Half és a Happiness Works kutatása kimutatta, hogy a technológiai szakemberek a leginkább abban lelik örömüket, ha büszkék rájuk a vállalatuknál, megbecsülik őket. Ha munkaváltás előtt állsz, vagy egy munkaajánlaton rágódsz, ne csak a fizetésre gondolj, hanem arra is, mi a fontos a számodra, és mitől leszel boldog!


(Forrás)


***

Ha Te is kreatív, kihívásokkal teli mérnök állást keresel minõségi munkáltatónál, jó helyen jársz, mert a Schönherz Bázis épp azért jött létre, hogy Neked segítsen.
Gyere, nézz szét aktuális állásaink között!