Főoldal

"Mérnököt a mérnöktől"

A Schönherz Bázis összeköti az állást kereső és állást kínáló mérnököket.

CV küldés

Küldj önéletrajzot! Gyorsan, egyszerűen.
Megjegyzésbe írd be a pozíció nevét.
CV küldés

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek

Hogyan változtatja meg a mesterséges intelligencia a játék(os)okat?
Hogyan változtatja meg a mesterséges intelligencia a játék(os)okat?

Az AI talán a 21. század leginkább lenyűgöző trendje, és a várakozások szerint ez lesz a legnagyobb hatással a mindennapi életünkre. A gépi tanulás, AI fejlesztés és mindenféle más projektek mind hozzájárultak ahhoz, hogy ez a technológia bevezetésre kerüljön a gaming területére.



A fejlesztők szerint ez előnyére válik majd a folyamatnak, és nagyban felgyorsítja majd egy magas szinten hatékony mesterséges intelligencia kifejlesztését, mely képes lesz komplex döntéseket hozni szabad folyású környezetben. Több játékban is, mint a League of Legends, DOTA, néhány single-player- illetve pókerjáték, mutattak be AI technológiát. Így, hogy nagyobb szerepet kap a játékok terén, egyre fejlettebbé válik, több felhasználási területet szerez magának, és ami a leglenyűgözőbb, megtanulja legyőzni az emberi játékosokat a legbonyolultabb feladatokban is.



Blöffölés, gondolkodás, számítás


Bármilyen fajta AI legnagyobb előnye a módszeres megközelítés és a matematikai számítások, melyek minden létező játéknál jelen vannak. Ez a hatékonyság pedig hihetetlenül értékessé vált a kaszinójátékokban kísérletezésre használt mesterséges intelligencia terén. Az elmúlt pár év folyamán számos ausztrál kaszinó bónuszokat és előléptetést kínált azoknak, akik játszottak egy pókernek dedikált AI rendszerrel. Az élményt utána sokan nagyon érdekesnek írták le.



Bár az elején az AI küszködött, hogy tartsa a lépést az ellene játszókkal, az idő elteltével magától megtanult játszani. Nem is olyan sokára elég jártassá vált ahhoz, hogy legyőzze az ellenfeleit. A játékosok szerint érdekes, de ijesztő volt nézni, ahogy a mesterséges intelligencia megtanult blöffölni, hazudni és kártyákat számolni. Ez a feladat sokkal könnyebbnek bizonyult az AI számára, mint az alábbi.


Komplex gaming feladatokat végrehajtó AI robotok


Az egyik legérdekesebb AI gaming terén végzett kísérlet a Defense of the Ancient II nevű játék segítségével lett lebonyolítva. A DOTA egy MOBA típusú játék, mely lehetővé teszi a játékosoknak, hogy irányítsanak egy karaktert, és a többi játékos karakterei ellen harcoltassák azt. A játék két csapatra van osztva, és mindkét csapat célja a másik bázisának megszállása és lerombolása. A tudósok, akik ezen tesztkörnyezet mellett döntöttek, a mesterséges intelligenciát különböző karakterek irányítójaként vezették be. Az egyik csapat emberekből, a másik teljesen mesterséges intelligenciából állt. Míg a játékosok a földbe döngölték az AI-t minden körben, addig az AI folyamatosan fejlődött.



Kis idő elteltével elég jó lett ahhoz, hogy legyen esélye nyerni, ezután pedig már annyira kioptimalizálta, hogy minden körben megnyerte a játékot. A játékosoknak speciális eszközöket és az AI rendszer hibáit kellett használniuk, hogy nyerni tudjanak. De egy idő után még ezeket is túl nehézzé vált használni, ahogy az AI azokra is megtanult reagálni, és továbbra is folyamatosan megverte a játékosokat. Elkezdte őket a földbe döngölni, és a játékosok semmit nem tudtak tenni ellene.



Ez a rendszer lehetővé tette, hogy az AI saját maga ellen játsszon, így fejlődve még hatékonyabbá és jobbá bizonyos stratégiákban, de nem sikerült újakat bevezetnie. Így a játékosok vezettek be mindig újabbat és újabbat, az AI pedig alkalmazkodott ezekhez. Egy idő után még az új taktikák is rosszabbul teljesítettek. Ez kiválóan megmutatta, hogy mennyi erő is rejlik a mesterséges intelligenciában, csupán egy kis idő után, amit a probléma feltérképezésével tölt.



A gaming és a játékfejlesztés jövője?


Szóval hogyan illik az AI a játékok jövőjébe? Hát először is, az emberek rögeszmésen sokat foglalkoznak a játék nehézségével. Vannak olyan játékosok, akik szeretnének egy jó képességű AI-t, aki néhanapján a földbe döngöli őket. Így a játékok jövőjében valószínűleg nagy szerepet fog

játszani egy nehézségszintet állító AI, ahol megengedik, hogy bevethesse minden erejét, így állítva kihívást a játékos elé.



Ez akár lehet egy adaptív gameplay style, ami idővel nehezíti a játékot a végén már közel lehetetlenné, vagy megengedheti az öntanuló metrikák alkalmazását már az elejétől.


Emellett fennáll a lehetősége, hogy a mesterséges intelligencia megtanuljon reagálni a játékosokra. Mivel a szkriptelt tree branch események elég gyakoriak a mai játékokban, az AI képes lehetne kiválasztani a legmegfelelőbb választ száz szkriptelt közül, attól függően, hogy a játékmenet folyamán a játékos milyen viselkedést tanúsított.



Továbbá az AI képes lehet igazítani a szint tervét és elrendezését annak megfelelően, hogy mit gondol, mi fogja a legnagyobb kihívást vagy szórakozást jelenteni a játékosnak. Akármi legyen is, a jelenlegi helyzetben elképzelhetetlen, hogy a gaming jövője létezik egy mesterséges intelligenciával rendelkező rendszer nélkül, mely a játékot menedzseli.


(Forrás)

***
Ha Te is kreatív, kihívásokkal teli mérnök állást keresel minoségi munkáltatónál, jó helyen jársz, mert a Schönherz Bázis épp azért jött létre, hogy Neked segítsen.
Gyere, nézz szét aktuális állásaink között!


2019.12.11.