Főoldal

"Mérnököt a mérnöktől"

A Schönherz Bázis összeköti az állást kereső és állást kínáló mérnököket.

CV küldés

Küldj önéletrajzot! Gyorsan, egyszerűen.
Megjegyzésbe írd be a pozíció nevét.
CV küldés

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek

Hogyan építsünk felhő-alapú együttműködési platformot adatmegosztáshoz?
Hogyan építsünk felhő-alapú együttműködési platformot adatmegosztáshoz?

A nemzetközi kereskedelem egyik legnagyobb kihívása a termékadatok cseréje. Az információnak pontosnak és hozzáférhetőnek kell lennie. A BrandSync célja, hogy támogassa a vállalkozások globális működését olyan felhőalapú megoldással, amely a legkorszerűbb technológiákat ötvözi a legjobb agilis gyakorlatokkal.

Amit a BrandSync következő vezérigazgatója és egyik üzleti partnerük a legnehezebbnek talált, az a nagy mennyiségű adatcsere az ellátási lánc három fő csoportja között: a gyártók, a forgalmazók és a kiskereskedők között. Így egy ötlettel álltak elő, hogy mindez hogyan lehet zökkenőmentes és egyszerű.


Megoldandó problémák


A kiskereskedőknek és a gyártóknak szánt, felhőalapú megoldás az elosztás három fő problémás aspektusára fókuszál:
 • a termékek adatainak összegyűjtése és feldolgozása
 • Az adatok szabványosítása és egyesítése az ellátási lánc résztvevői számára
 • további belső és külső adatforgalom


Az alkalmazás lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy az adatbázisban pontos leírást adjanak, amely nemcsak a súlyt és a méretet tartalmazza, hanem az allergénekre és a mérgező anyagokra vonatkozó információkat is. Ez magában foglalja a nagyfelbontású grafikai ábrázolást is (csomagolás). Ez, a nagy mennyiségű termékekkel együtt, a bázison belül, bővített adatcserét eredményez, az ellátási láncban lévő személyek között.

A felhőalapú megoldás lehetővé teszi a kiskereskedők és a létesítmények számára, hogy pontos információkat nyújtsanak például a gyógyszerek összetételéről.


A megoldás

A 3 oldalas specifikáció bonyolult felhőalapú alkalmazásba történő átalakítása, csak a felhasználók és az ügyfelek igényeinek, valamint a webes alkalmazás környezetének megfelelő megismerésével végezhető el. Ehhez a Merixstudio csapatának meg kellett értenie mind a felhasználók igényeit, mind az adatcserélési folyamatok szerepét. A BrandSync alkalmazás felhasználóit két csoportra bonthatjuk az Adatszolgáltatók és az Adatfogadók. A csoportok közötti rugalmas és pontos adatcsere megmaradhat egy kibővített attribútum-készletnek köszönhetően. Az alkalmazás globálisan támogatja a termékadatok cseréjét.


Az új termékeknek az adatbázisba való bevezetése egyes kategóriákhoz való kapcsolásukkal kezdődik. 5430 kategória van, köztük 4615 alacsonyabb szintű kategóriák. Minden termék a kategóriák valamelyikébe kerül, és a GS1 szabványok szerint a BrandSync adminisztrátorok által meghatározott jellemzők összessége vonatkozik rá. (a GS1 egy globális nonprofit szervezet, amely többek között a vonalkódok szabványosításáért felelős).

A webes alkalmazásban több száz vagy akár több ezer termék létrehozásának elősegítése érdekében a BrandSync megoldása lehetővé teszi a termékek adatainak importálását az .XML és .XLSX fájlok használatával. Továbbá az adatok kinyerése is lehetséges.

Ezen túlmenően a BrandSync erőteljesen arra ösztönöz, hogy esetleg nagyfelbontású csomagokat kínáljon, amelyek konkrét termékeket mutatnak be. A leírással kombinálva az egyes termékek alapadatainak kulcsfontosságú részét képezik.


Termékpaletta adminisztráció:

17 konfigurálható attribútum típusa, az egyszerű szöveges mezőktől kezdve, különböző típusú kiválasztott mezőkig, előre meghatározott adatok kombinációjával, komplex megoldásokkal kombinálva, felhasználói bevitellel és alkalmazott számítási algoritmusokkal (pl. Termékinformációs információk)
 • Összesen 5430 termékkategória (beleértve a legalacsonyabb 4615 termékkategóriát is - minden terméknek egyetlen legalacsonyabb szintű kategóriába kell tartoznia),
 • Dinamikus terméksablon-konfiguráció, amely lehetővé teszi az attribútumok csoportosítását és hozzárendelését bizonyos termékkategóriákhoz. Ez magába foglalja a kaszkádsablon-alkalmazást is, ahol a sablont nem kell a legalacsonyabb kategória kategóriájához rendelni - a sablon minden olyan gyermekkategóriára vonatkozik, amely nem rendelkezik egyedi sablonjával.

Minden a megközelítésen múlik

Az egyetlen út a sikeres termékfeltáráshoz az volt, hogy összegyűjtöttük az ügyféligényeket és megértettük a partnerek üzleti feltételeit. A Brandsync alkalmazás a nulláról épült fel, folyamatos feltérképezéssel, igényegyeztetéssel.

Az első 6 hónapban a BrandSync alkalmazást a Scrum módszertant követve fejlesztették ki. Egy növekvő csapattal, megalapozott munkafolyamatokkal és jól karbantartott kommunikációval, a szoftvercsapat az ügyféllel együttműködve haladt lépésről lépésre a Scrumban – ami egy agilis menedzsment módszertan. Három havonta 3 kitűzött mérföldkő van és egy, a szoftverfejlesztők által elérendő cél.

A célokat és a mérföldköveket is átbeszéljük majd elfogadja az üzleti partnerünk. A következtetések a projektfejlesztés újabb útját mutatják, tiszteletben tartva a stratégiát és a jelenlegi üzleti körülményeket. A csapat megközelítése a termékkel együtt fejlődött, előre vetítve a növekvő igényeket és a kihívásokkal teli feladatok megoldását.

Eszközök és technológia

Az egyik legnagyobb kihívás az egyszerűség és a rugalmasság összekapcsolása, valamint a felhasználóbarát eszközök létrehozás. A BrandSync alkalmazás letisztult és esztétikus felhasználói felültettel rendelkezik, amely számos funkciót kínál, és a nagy mennyiségű adatkezelést is egyszerűvé és hatékonyabbá teszi. Olyan egyedi formatervezést készítettünk, ami felszabadított minket a dobozos felhasználói felületek és keretek által megszabott korlátozásoktól.

A csapat úgy döntött, hogy egyéni terveket készít a funkcionalitások széles köre miatt. A rendelkezésre álló modern frontend fejlesztőeszközök közül úgy döntöttünk, hogy az Angular Framework-ot, használjuk, ami az egyik legjobb megoldás  ilyen összetett webes alkalmazások létrehozására. 

Azonban a BrandSync magja a háttérben található. A Django csapat számára a keret kiválasztása nem volt nehéz döntés. A Python és a Django keretrendszer kombinációja bizonyítja, hogy ez az egyik leghatékonyabb kapcsolatnak bizonyul szinte mindenféle egyéni webfejlesztési munkában. Azért is választottuk a PostgreSQL-t is, mert ez az egyik legjobb nyílt forráskódú adatbázis-kezelő rendszer, amely képes kezelni a nagy mennyiségű adatot, és a megbízhatóságáról és stabilitásáról ismert.
Ezenkívül számos más eszközt és technológiát használunk különböző célok eléréséhez. RabbitMQ és Zeller a feladat sorban, Redis az adatok gyorsítótárba, és végül - Elasztikus. CI / CD (folyamatos fejlesztés / folyamatos integráció) célokra a Dockert a Jenkins-szel együtt használjuk.

Összefoglalás

A BrandSync webes alkalmazás egy felhőalapú megoldás a nagy mennyiségű termékadatokkal foglalkozó kiskereskedők számára. Az üzleti célok mély megértésének köszönhetően a Merixstudio fejlesztőcsapata sikeresen össze tudta kapcsolni a komplex adatstruktúrát egy felhasználóbarát felület segítségével.
A fejlesztési folyamat demonstrálja az agilis módszerek, például a Scrum és a Scrumban erősségeit, és kiemeli az empátia szerepét a termékfelfedezés szakaszában. Az üzleti készség, a készségfejlesztés és a legmodernebb technika kombinációja hasznos megoldást kínál a különböző ágazatokat képviselő vállalkozók számára.

A szmléltetésért pedig, látogasson el a Behance profilunkra.


(Forrás)


***

Ha Te is kreatív, kihívásokkal teli mérnök állást keresel minõségi munkáltatónál, jó helyen jársz, mert a Schönherz Bázis épp azért jött létre, hogy Neked segítsen.
Gyere, nézz szét aktuális állásaink között!