Főoldal

"Mérnököt a mérnöktől"

A Schönherz Bázis összeköti az állást kereső és állást kínáló mérnököket.

CV küldés

Küldj önéletrajzot! Gyorsan, egyszerűen.
Megjegyzésbe írd be a pozíció nevét.
CV küldés

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek

A közelgő IT katasztrófa figyelmeztető jelei
A közelgő IT katasztrófa figyelmeztető jelei

Minden projektre alkalmazható kérdések egy halmaza – hogy lecsendesítsük az esetlegesen egy IT katasztrófához vezető problémákat.


Webfejlesztői tapasztalatainkkal a hátunk mögött már mindenféle problémával találkoztunk, melyek időnként tényleges katasztrófához vezettek. Hogy elkerülhessük ezeket a szörnyű hibákat, egy listát állítottunk össze, melyet minden projektben alkalmazunk. Ha a következő kérdéseket nem tudod megválaszolni, vagy nem érted a fontosságukat, akkor a jelenlegi projekted lehet, hogy egy költséges összeomlás szélén áll.



Ki, hol, miért


Kik a projekt résztvevői? Hol tartunk a projekttel? Mi a jelenlegi állapota? Mennyi feladatra van még szükség? Ha ezeket nem tudod megválaszolni, akkor valószínűleg nem használtok semmilyen tracking rendszert. Azt javasoljuk, hogy mihamarabb alkalmazzatok egyet, mielőtt késő lenne.



A ticketek


Megbecsültük az összes ticketet (projektfeladatot) amin dolgozunk? Vannak mindegyikre végrehajtható lépéseink? Ha ezeket a kérdéseket figyelmen kívül hagyjátok, akkor a „Folyamatban” lévő ticketek sokkal tovább maradhatnak ebben a státuszban, mint kellene. Készítsétek elő az összes becslést, és a végrehajtás tervét a komplex projektfeladatokhoz, és/vagy bontsátok fel őket kisebb, jobban menedzselhető darabokra.



Version control eszközök szükségesek


Hozunk létre pull requesteket? Milyen gyakran commitolnak kódot a fejlesztők? Milyen módon rendezett a branch struktúra? Ha ezeket nem tudod megválaszolni, akkor lehet, hogy egyáltalán nem használtok még version control eszközöket – minél hamarabb kezdjétek el!



Frissítések, entrópia és regresszió


Tudod mennyi entrópiát és regressziót okoz minden egyes frissítés? Ha a ticketjeid a „Tesztelésre váró” állapotból a „To Do” listába kerülnek vissza, akkor kezdj el gondolkodni külső QA segítség kérésén, hogy ne a fejlesztőidnek kelljen letesztelniük a saját munkájukat. Futtassatok néhány alapvető tesztet olyan eszközök segítségével, mint a Ghost Inspector, melyek legalább egy kicsit automatizálják is a megközelítést, és így időt spórolnak meg.



Kedves PM


Belefáradtál, hogy folyamatosan a projektmenedzsert kell kérned, hogy nézzen rá a staging haladására? Ha túl sokáig tart, mire a ticketjeid elérnek a stagingig, hogy le lehessen tesztelni, akkor fel kell konfigurálnod folyamatos integrációs eszközöket, melyek automatizálják a változtatásaid eljuttatását a staginghez.



Bugok, bugok mindenhol


Eleged van a folyamatos elégedetlenségből a felhasználók felől? Ha az alkalmazásod production kiadása számtalan hibajelentést kap a felhasználóktól, akik adatvesztésre és hibás funkcionalitásra panaszkodnak, akkor próbáljatok meg részleges deploymentet és terheléselosztást, hogy egyszerre csak a felhasználók kis részének mutatjátok be az új funkciókat, és nem mindenkit egyszerre ijesztetek meg.



(Forrás)

***
Ha Te is kreatív, kihívásokkal teli mérnök állást keresel minoségi munkáltatónál, jó helyen jársz, mert a Schönherz Bázis épp azért jött létre, hogy Neked segítsen.
Gyere, nézz szét aktuális állásaink között!


(2019.12.04.)