Főoldal

"Mérnököt a mérnöktől"

A Schönherz Bázis összeköti az állást kereső és állást kínáló mérnököket.

CV küldés

Küldj önéletrajzot! Gyorsan, egyszerűen.
Megjegyzésbe írd be a pozíció nevét.
CV küldés

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek

Te is létre tudod hozni az egyensúlyt
Te is létre tudod hozni az egyensúlyt
Ha Te is rengeteget dolgozol, semmire sincs időd és nem tudod, hogyan találd meg az egyensúlyt a munka és a magánélet között, segítünk:
 
1.) „Dolgozz többet” helyett „dolgozz másként”!
 
Ha valami nem úgy megy a munkahelyen, ahogy szeretnénk, akkor arra gyakran az a válaszunk, hogy még keményebben dolgozunk. A legtöbb ember azonban már így is elég keményen dolgozik. Itt az ideje, hogy megvizsgáld, tudnál-e hatékonyabban dolgozni. Lehet, hogy nem arra van szükséged, hogy több órát ülj az íróasztalnál, hanem hogy kipróbálj egy másfajta stratégiát? Vizsgáld meg, milyen más módszerekkel érhetnéd még el a kívánt eredményt! Mindig több megoldás van, mint amennyit gondolnál. Biztos, hogy a leghatékonyabbat alkalmazod?
 
2.) Keresd az áramlatot!
 
Csíkszentmihályi Mihály, a magyar származású, Amerikában élő pszichológus sokat írt a flow-ról vagy áramlatról. Amikor a flow-ban vagy, akkor elmerülsz abban, amit csinálsz, kizárod a külvilágot, és teljesen átadod magad a folyamatnak. Ilyenkor úgy elrepül az idő, hogy észre sem veszed. Jó érzéssel tölt el, amit csinálsz, és teljesen feltöltődsz energiával. Ha belefeledkeztél már egy jó könyvbe, egy meccsbe vagy bármilyen más eseménybe, akkor biztosan tudod, miről beszélek. Nos, a munkádban is ezt kellene megtalálnod. Mi az a tevékenység, aminek így át tudod magad adni, és ami feltölt?
 
3.) Legyen meg a belső egyensúly!
 
Sokan úgy gondolják, hogy ha kevésbé stresszes munkájuk lenne, akkor meg tudnák teremteni a belső egyensúlyt. A stresszre adott válaszunk azonban nagyrészt nem a stresszt kiváltó eseménytől, hanem a mi hozzáállásunktól függ! Vagyis minden a gondolkodásunkon múlik! Ha megtanulod a helyén kezelni a stresszes helyzeteket, akkor azok nem fognak hullámként összecsapni a fejed fölött. Tekints a nehéz szituációkra kihívásként, amelyek megoldásában kiélheted a kreatív oldaladat, vagy ahol tanulhatsz valami újat.
 


 
4.) Pihenj!
 
Amikor halálra dolgozod magad, „kikapcsol” az agyad, a kreativitásod és a problémamegoldó képességed pedig a nullával lesz egyenlő. Ezért fontos, hogy pihenj. Találkozz a barátaiddal, a családoddal, kapcsolódj ki, sportolj, vagy csak sétálj egyet!  Meglátod, utána jobban megy a munka is. Ahogy Albert Einstein mondta: „Nem tudjuk megoldani a problémáinkat ugyanazzal a gondolkodással, mint amivel létrehoztuk őket.”
 
5.) Minden kerüljön bele a naptáradba!
 
Ne csak az értekezleteket írd be a naptáradba, hanem azt is tervezd meg, hogy mikor találkozol a barátaiddal, hova mész a családoddal, és mikor fogsz pihenni a héten. Ha ezeket nem tervezed meg előre, könnyen elmaradhatnak, és azt veszed észre vasárnap este, hogy egész héten csak robotoltál. Határozd el előre, hogy egy héten egyszer kettesben romantikázol a kedveseddel, legalább egy estédet pihenéssel töltöd, és hétvégén időt szakítasz a családodra és a barátokra. Ne hagyd, hogy a nagy rohanásban megfeledkezz róluk!
 
Szerző: Bognár Judit, pszichológiai szakértő, coach
 
Ha arra jutottál a munka-magánélet egyensúly tervezése során, hogy jó lenne munkahelyet váltanod, nézz szét aktuális állásaink között.